.

Πέμπτη, 7 Ιουνίου 2018

Θέαμα, ένταση και υψηλές δόσεις αδρεναλίνης στο φετινό Rally Acropolis

Μετά την αποπομπή του από το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, το ράλι Ακρόπολις έψαχνε να βρει την ταυτότητά του στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα (ERC).

Ο περιορισμός του αγώνα σε δύο ημέρες και οι πειραματισμοί σε άσφαλτο-χώμα ήταν αφορμή να χάσει το χαρακτήρα του ο Ελληνικός αγώνας.

Τη φετινή χρονιά ο αγώνας έγινε και πάλι τριήμερος, επιστρέφοντας στους πρόποδες της Ακρόπολης για την πανηγυρική εκκίνηση. Ακολούθησε σούπερ-ειδική στο Μαρκόπουλο, που μεταδόθηκε ζωντανά από την Ελληνική τηλεόραση και η μεγαλύτερη ειδική διαδρομή (Θήβα) του αγώνα έκλεισε την πρώτη ημέρα, με τα αυτοκίνητα να διανυκτερεύουν στη Λαμία που ήταν για άλλη μια φορά το φυσικό κέντρο του αγώνα.

Η δεύτερη ημέρα διεξήχθη σε γνώριμες Ακροπολικές διαδρομές (Άμφισα, Δροσοχώρι, Παλαιοχώρι) θυμίζοντας αγώνα από τα παλιά, τόσο όσον αφορά τις περιπέτειες των πληρωμάτων όσο και την προσέλευση του κόσμου. Την τελευταία μέρα του αγώνα στις δύο εναπομείνασες ειδικές διαδρομές ( Γραμμένη, Δίρβη), κινήθηκαν όλοι έχοντας το βλέμμα τους στον τερματισμό χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έλειψαν οι μάχες.

Το απόγευμα της Κυριακής 3 Ιουνίου, το Ράλι Ακρόπολις πέρασε στην ιστορία με τους Πορτογάλους Bruno Magalhaes – Hugo Magalhaes στα μπάκετ ενός Skoda Fabia R5 να γράφουν τα ονόματά τους στη λίστα νικητών του αγώνα. Στη δεύτερη θέση οι ούγγροι HERCZIG - FERENCZ και στην Τρίτη θέση οι πολωνοί PTASZEK – SZCZEPANIAK, αμφότεροι με Skoda Fabia R5. Πρώτο Ελληνικό πλήρωμα οι El Nak jr – Βίγκος με Renault clio r3, οι οποίοι κέρδισαν και την κλάση τους καθώς και την κατηγορία των δικήνητων (F2) στην Ελληνική κατάταξη.

Αξιοσημείωτη ήταν επίσης η παρουσία τριών κυπριακών πληρωμάτων, με τους Γαλαταριώτη-Ιωάννου να ανεβαίνουν στην πέμπτη θέση της Γενικής κατάταξης καθώς και του Ελληνικής καταγωγής Ιορδάνη Σερσερίδη με συνοδηγό τον MICLOTTE, που κατέκτησαν την έβδομη θέση.

Στον Ελληνικό αγώνα που προσμετρούσε για το Πανελλήνιο πρωτάθλημα ράλι, την πρώτη θέση πήραν οι Κεχαγιάς-Μπασιούκας με mitshubishi Lancer Evo9. Στη δεύτερη θέση ανέβηκαν Μπαντούνας-Σούκουλης με mitshubishi Lancer Evo6 και στην Τρίτη Ρουστέμης-Κάπελλας με mitshubishi Lancer Evo10.

Την πρώτη θέση αρχικά (και την 11η στην κατάταξη του ERC) κατέκτησαν οι Χαλκιάς-Μαχαίρας, οι οποίοι όμως αποκλείστηκαν με απόφαση των αγωνοδικών λόγω παράτυπης βαλβίδας ασφαλείας στο σύστημα τροφοδοσίας στο Skoda Fabia που είχαν νοικιάσει για τον αγώνα από ιταλική ομάδα.

Το Ράλι Ακρόπολις 2018 θύμισε τον αγώνα άλλων ετών και εποχών που είχε λείψει τα τελευταία χρόνια. Αυτό το μοναδικό άρωμα που έκανε τη συμμετοχή και τον τερματισμό στον αγώνα όνειρο ζωής και τους θεατές να εκστρατεύουν στα βουνά για να ζήσουν από τη μεριά τους ένα αγώνα πέρα από τα Ελληνικά δεδομένα. Ευχή όλων το 2019 να επιστρέψει εκεί όπου ανήκει, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.

κείμενο - φώτο : Σάκης Ντούφας




.