.

Τετάρτη, 31 Ιανουαρίου 2018

Μπαργιώτας: Πότε θα ολοκληρωθεί ο κόμβος Πυργετού;

Ο κόμβος Πυργετού, στο πρόσφατα δοσμένο στην κυκλοφορία τμήμα της Εθνικής Οδού, συνεχίζει να παραμένει ημιτελές. Πολλοί τουρίστες και επαγγελματίες, κινούμενοι στο ρεύμα προς Αθήνα δυσκολεύονται να προσεγγίσουν την Κοιλάδα των Τεμπών και τα παράλια του Ν. Λάρισας είτε λόγω ελλιπούς σήμανσης είτε λόγω δυσκολιών στη μετακίνηση, καθώς το παράλληλο προς την ΕΟ δίκτυο και το δίκτυο προς τα παράλια είναι σε κακή κατάσταση.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε ερώτηση του κ.Μπαργιώτα για το ίδιο θέμα είχε απαντήσει ότι ο παραχωρησιούχος θα εκπονούσε μελέτη για την ολοκλήρωση του κόμβου στον Πυργετό την οποία και θα παρέδιδε στο Υπουργείο έως τις 31/08/2017. Όμως, αν και έχουν περάσει μήνες από τότε, ουδείς γνωρίζει αν η εταιρία έχει παραδώσει την μελέτη και αν ναι σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία δημοπράτησης του έργου.

Επιπλέον, για την Κοιλάδα των Τεμπών και ενόψει της εξαγγελίας για δημιουργία συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων για όλο το μήκος των Εθνικών Οδών με ταυτόχρονη δημιουργία πλευρικών σταθμών σε όλες τις εξόδους της, είναι εμφανές ότι δεν απαιτείται η δημιουργία σταθμού διοδίων μέσα στην Κοιλάδα των Τεμπών, όπως αξιώνει ο παραχωρησιούχος, καθώς θα αποτελεί εναλλακτικό δίκτυο για όσους επιθυμούν να μην εισέλθουν στον αυτοκινητόδρομο και όχι παράκαμψη των διοδίων που θα δημιουργεί διαφυγόντα κέρδη στην εταιρεία. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη προσκρούει και στον χαρακτηρισμό της Κοιλάδας των Τεμπών ως ευαίσθητης περιβαλλοντικής περιοχής που εξάλλου είχε οδηγήσει και στην μεταφορά του σταθμού διοδίων εκτός αυτής. Επιπλέον, η λειτουργία ενός τέτοιου σταθμού θα επιβαρύνει οικονομικά τους μόνιμους κατοίκους της περιοχής που κινούνται καθημερινά μέσω της Κοιλάδας των Τεμπών, καθώς επίσης θα λειτουργήσει αποτρεπτικά στην προσέλκυση τουριστών σε αυτή δεδομένου ότι θα είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν διπλά διόδια, για να μπορέσουν να την επισκεφτούν.

Ο βουλευτής Λάρισας με την Δημοκρατική Συμπαράταξη, κ. Κώστας Μπαργιώτας, ρωτά τον αρμόδιο Υπουργό: α)αν έχει παραδοθεί η ολοκληρωμένη μελέτη για την κατασκευή του πλήρους κόμβου Πυργετού στην ΕΟ Αθηνών – Θεσσαλονίκης από τον παραχωρησιούχο και, εάν ναι, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης και παράδοσης του έργου και ποιο προβλέπεται να είναι το κόστος του, 2) πότε αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το σύστημα αναλογικής χρέωσης διοδίων και 3) αν ενόψει της λειτουργίας αυτού του συστήματος σε ποιες ενέργειες θα προβεί, ώστε η παραχωρησιούχος εταιρεία να μην προχωρήσει σε κατασκευή σταθμού διοδίων εντός της Κοιλάδας των Τεμπών;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ
Α. ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΘΕΜΑ: «Παραμένει ημιτελής ο κόμβος Πυργετού Λάρισας»

Στην υπ’ αριθμ. 5489/09-05-2017 ερώτησή μου είχα επισημάνει την ανάγκη άμεσης δρομολόγησης της ολοκλήρωσης του κόμβου Πυργετού. Δυστυχώς, για λόγους που έχουν να κάνουν με γραφειοκρατικά εμπόδια, το κόστος απαλλοτριώσεων και πιέσεις από την παραχωρησιούχο εταιρεία, το έργο παρέμεινε ημιτελές. Το αποτέλεσμα ήταν πολλοί τουρίστες, κινούμενοι στο ρεύμα προς Αθήνα, να δυσκολεύονται να προσεγγίσουν την Κοιλάδα των Τεμπών και τα παράλια του Ν. Λάρισας είτε λόγω ελλιπούς σήμανσης είτε λόγω δυσκολιών στη μετακίνηση, καθώς το παράλληλο προς την ΕΟ δίκτυο και το δίκτυο προς τα παράλια είναι σε κακή κατάσταση.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απαντώντας στην εν λόγω ερώτηση με το έγγραφο του με αρ.Πρωτ.Β-1355/12-06-2017 ανέφερε ότι «ο Παραχωρησιούχος θα εκπονήσει οριστική μελέτη για τον Α/Κ Ραψάνης εντός της περιόδου μελετών κατασκευών, ήτοι έως 31/08/2017». Η ημερομηνία αυτή έχει παρέλθει εδώ και αρκετούς μήνες και ακόμη δεν έχει παραδοθεί η μελέτη από τον παραχωρησιούχο. Μετά την παράδοση της μελέτης, προβλέπεται να γίνει διαγωνισμός από την ΕΥΔΕ ΚΣΣΥ (Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών) του Υπουργείου Υποδομών και στη συνέχεια να προχωρήσει η κατασκευή του κόμβου. Είναι απαραίτητο αυτές οι διαδικασίες να προχωρήσουν το ταχύτερο δυνατόν, ώστε να μη χαθεί άλλη μια τουριστική περίοδος για την περιοχή. Η ευδιάκριτη σήμανση και η γρήγορη και ασφαλής μετάβαση των τουριστών στον τόπο προορισμού θα βοηθήσει στην ανάπτυξη όλων των παραλιών του Ν. Λάρισας, καθώς και της Κοιλάδας των Τεμπών.
Όσον αφορά στην Κοιλάδα των Τεμπών και ενόψει της εξαγγελίας για δημιουργία συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων για όλο το μήκος των Εθνικών Οδών με ταυτόχρονη δημιουργία πλευρικών σταθμών σε όλες τις εξόδους της, είναι εμφανές ότι δεν απαιτείται η δημιουργία σταθμού διοδίων μέσα στην Κοιλάδα των Τεμπών, όπως αξιώνει ο παραχωρησιούχος, καθώς θα αποτελεί εναλλακτικό δίκτυο για όσους επιθυμούν να μην εισέλθουν στον αυτοκινητόδρομο και όχι παράκαμψη των διοδίων που θα δημιουργεί διαφυγόντα κέρδη στην εταιρεία. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη προσκρούει και στον χαρακτηρισμό της Κοιλάδας των Τεμπών ως ευαίσθητης περιβαλλοντικής περιοχής που εξάλλου είχε οδηγήσει και στην μεταφορά του σταθμού διοδίων εκτός αυτής. Επιπλέον, η λειτουργία ενός τέτοιου σταθμού θα επιβαρύνει οικονομικά τους μόνιμους κατοίκους της περιοχής που κινούνται καθημερινά μέσω της Κοιλάδας των Τεμπών, καθώς επίσης θα λειτουργήσει αποτρεπτικά στην προσέλκυση τουριστών σε αυτή δεδομένου ότι θα είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν διπλά διόδια, για να μπορέσουν να την επισκεφτούν.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Έχει παραδοθεί η ολοκληρωμένη μελέτη για την κατασκευή του πλήρους κόμβου Πυργετού στην ΕΟ Αθηνών – Θεσσαλονίκης από τον παραχωρησιούχο και, εάν ναι, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης και παράδοσης του έργου και ποιο προβλέπεται να είναι το κόστος του;
Πότε αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το σύστημα αναλογικής χρέωσης διοδίων;
Ενόψει της λειτουργίας αυτού του συστήματος σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, ώστε η παραχωρησιούχος εταιρεία να μην προχωρήσει σε κατασκευή σταθμού διοδίων εντός της Κοιλάδας των Τεμπών;

Ο ερωτών βουλευτής
Κωνσταντίνος Μπαργιώτας – Λάρισας