Header Ads

Σε ημερίδα της ΔΟΕ στο Βόλο συμμετείχε ο Σύλλογος Εκπ/κών Α/θμιας Εκπ/σης Ελασσόνας

Σε ημερίδα με θέμα «Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση- Εξελίξεις και Προοπτικές», συμμετείχε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης Ελασσόνας που διοργανώθηκε από την Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας στο Βόλο σε συνεργασία με τα Παιδαγωγικά Τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. Μαγνησίας.

Η πρόεδρος του συλλόγου Ευαγγελία Παπαδοπούλου στην ομιλία της τόνισε:
Αυτή την περίοδο το Νηπιαγωγείο βρίσκεται στο πιο κρίσιμο σημείο της πορείας του. Πολλοί κύκλοι, απειλούν και προβαίνουν συντονισμένα σε ενέργειες οι οποίες υπονομεύουν το αναγνωρισμένο από την κοινωνία έργο του .

Η Προσχολική εκπαίδευση βάλλεται απροκάλυπτα από ένα υπουργείο Παιδείας, που πριμοδοτεί τους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς και αποδομεί τα δημόσια νηπιαγωγεία…Οι Δήμοι ζητούν την προσχολική αγωγή, επειδή προσδοκούν περισσότερα κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό

Κι ενώ τo υπουργείο ξεπουλάει την προσχολική αγωγή στους Δήμους, κατόπιν πιέσεων της ΚΕΔΕ… από την άλλη συνεχίζει να κάνει εξαγγελίες για Υποχρεωτική Δίχρονη Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση, χωρίς να κάνει καμιά προετοιμασία και οργάνωση για τη νομοθέτηση και την εφαρμογή της!

Τι να πιστέψουμε τελικά; Όταν το καλοκαίρι του 2016, χωρίς κανένα διάλογο και σε κλίμα απόλυτου αιφνιδιασμού, ο Υπουργός Παιδείας προχώρησε στην υπογραφή δυο αποφάσεων: μια για το ωράριο των νηπιαγωγών και μια για το ωρολόγιο πρόγραμμα των νηπιαγωγείων.

Ως προς το ωράριο, επιβλήθηκε το 25ωρο για το σύνολο, σχεδόν, των νηπιαγωγών (πλην των ελάχιστων που υπηρετούν στα, μετρημένα στα δάχτυλα, 4/θέσια και άνω νηπιαγωγεία).

Το μεγάλο πλήγμα όμως, υπέστη το ολοήμερο Νηπιαγωγείο, του οποίου η παιδαγωγική προσφορά παραγκωνίστηκε και οι αλλαγές στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμά του, αποδόμησαν το ολοήμερο, μετατρέποντας το σε παιδοφυλακτήριο αφού παύει πλέον το ενιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του και διαχωρίζεται σε υποχρεωτικό πρωινό και σε απογευματινό προαιρετικό.

Η ΔΟΕ αντέδρασε δυναμικά και απέναντι σ΄αυτό το κύμα αντίδρασης το υπουργείο αναγκάστηκε να υποχωρήσει και δεσμεύτηκε στη θεσμοθέτηση της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης σε 205 περιοχές. Αυτό φυσικά δε σημαίνει πως πρέπει να σταματήσουμε τον αγώνα μας, αλλά, αντιθέτως, να τον συνεχίσουμε πιο μαζικά και πιο δυναμικά, ώστε η δίχρονη υποχρεωτική φοίτηση να εφαρμοσθεί και στο τελευταίο νηπιαγωγείο της χώρας.

Η εφαρμογή της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της ενιαίας δεκατετράχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, αποτελεί χρόνιο αίτημα της κοινωνίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Η διετής φοίτηση (προνηπίων και νηπίων) στο Νηπιαγωγείο θεωρείται σημαντική.
Διότι, λαμβάνοντας εκπαίδευση από επιστημονικά καταρτισμένους εκπαιδευτικούς (Νηπιαγωγοί ΠΕ60), μπορούν να εντοπιστούν από νωρίς περιστατικά μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που χρήζουν έγκαιρης διάγνωσης και αντιμετώπισης και να επιτευχθεί η «πρώιμη παρέμβαση».
Διότι με τη διετή φοίτηση στο Νηπιαγωγείο δίνεται η δυνατότητα της επίτευξης των σκοπών και στόχων που θέτει το Α.Π. και της ομαλής μετάβασης στο Δημοτικό Σχολείο.

Είναι δικαίωμα όλων των παιδιών η δίχρονη δημόσια υποχρεωτική ποιοτική Προσχολική αγωγή και για το λόγο αυτό, είναι αναγκαίο να υπάρξει εξασφάλιση κατάλληλων κτιριακών υποδομών για όλα τα παιδιά 4-6 χρόνων, οι οποίες να ανταποκρίνονται στις βιολογικές και εκπαιδευτικές ανάγκες αυτής της ηλικιακής ομάδας

Το ΥΠΠΕΘ άμεσα θα πρέπει να καταρτίσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο στο οποίο να περιγράφεται με ακρίβεια και με χρονοδιαγράμματα η διαδικασία και οι ενέργειες που θα πρέπει να γίνουν (προεγγραφές προνηπίων, εξασφάλιση κονδυλίων για διορισμούς νηπιαγωγών, κτιριακές υποδομές κ.ά)
Όλα αυτά θα πρέπει να δημοσιοποιoύνται για να γνωρίζει η εκπαιδευτική κοινότητα και να παρακολουθεί την πρόοδο των εργασιών.

Συναδέλφισσες – συνάδελφοι,
Σε μια εποχή όπου οι αποφάσεις λαμβάνονται χωρίς εμάς για εμάς, είναι επιτακτική ανάγκη να διεκδικήσουμε και να απαιτήσουμε με τη συμμετοχή μας.

-Την άμεση ανάκληση όλων των καταστροφικών ρυθμίσεων και Υπουργικών Αποφάσεων που έχουν αλλάξει δραματικά το δημόσιο ολοήμερο νηπιαγωγείο.

-την ισότιμη ενσωμάτωση της προσχολικής εκπαίδευσης στον ενιαίο σχεδιασμό της εκπαίδευσης.

-δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση

-Θεσμοθέτηση των προγραμμάτων μετάβασης από το νηπιαγωγείο
το Δημοτικό

-Μείωση της αναλογίας εκπαιδευτικού παιδιών σε 1: 15

-Αναβάθμιση των κτιριακών υποδομών

-Άμεσο μόνιμο μαζικό διορισμό των απαιτούμενων εκπαιδευτικών, χωρίς όρους και προϋποθέσεις (σύμφωνα με τις ανάγκες της εκπαίδευσης και όχι τη δημιουργική λογιστική της κυβέρνησης).

Εικόνες θέματος από mammuth. Από το Blogger.