.

Τρίτη, 10 Οκτωβρίου 2017

Κατσιαντώνης σε Σπίρτζη για δρόμο Λάρισας-Φαρσάλων : Το πρόχειρο ράβε- ξήλωνε στοιχίζει ζωές!

Την αναγκαιότητα άμεσων παρεμβάσεων στο ακατάλληλο οδικό δίκτυο Λάρισας Φαρσάλων, που καταρρέει καθημερινά λόγω εγκατάλειψης του από τους αρμοδίους, που εθελοτυφλούν παρά τα καθημερινά ατυχήματα που έχουν στοιχίσει ακόμη και τη ζωή ανθρώπων επισημαίνει με ερώτηση του προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, ο Βουλευτής Λάρισας της Ένωσης Κεντρώων Γιώργος Κατσιαντώνης.

"Οι ρωγμές στο δρόμο που διέρχεται από δεκάδες χωριά, τα πρόχειρα μπαλώματα, οι κακοτεχνίες και μαζί με όλα αυτά ο ελλιπής φωτισμός, αποτελούν κοκτέιλ θανάτου σε μια περιοχή όπως τα Φάρσαλα, που αποτελεί μαγνήτη λόγω της γεωπολιτικής και γεωγραφικής θέσης για μελλοντικές επενδύσεις και συνεργασίες με χώρες του εξωτερικού" τονίζει στον αρμόδιο Υπουργό ο Γιώργος Κατσιαντώνης που εφιστά την προσοχή του στα λεπτομερειακά παραδείγματα που παρουσιάζει στην ερώτηση του ώστε να κινηθεί άμεσα, μέσα από σχετικές μελέτες για να ανακατασκευαστεί ο συγκεκριμένος δρόμος με τις σύγχρονες αρμόζουσες προδιαγραφές οδικής ασφάλειας.

Η ερώτηση του Γιώργου Κατσιαντώνη έχει ως εξής:

Θέμα: Δρόμος Λάρισας – Φαρσάλων: «Ραντεβού με τη μοίρα» δίνουν καθημερινά όσοι τον χρησιμοποιούν για διέλευση – πληθώρα ατυχημάτων λόγω της κατάστασής του.

Σε δρόμο – στοίχημα για τη ζωή των οδηγών που τον χρησιμοποιούν καθημερινά, έχει εξελιχθεί ο δρόμος Λάρισας – Φαρσάλων, καθώς είναι παντελώς ακατάλληλος για χρήση λόγω των πολλαπλών κακοτεχνιών που παρουσιάζει. Συγκεκριμένα, ο εν λόγω δρόμος, ο οποίος σημειωτέον διέρχεται μέσα από τα χωριά Νίκαια, Ν. Καρυές, Ζάππειο, Χαρά και Χαλκιάδες, έχει μετατραπεί κυριολεκτικά σε καρμανιόλα, με τις λακκούβες, τις καθιζήσεις, τις ρωγμές, τα χόρτα (βλάστηση, εκατέρωθεν των ρευμάτων κυκλοφορίας), την απουσία επαρκούς φωτισμού, την ελλιπή σήμανση και τα μπαλώματα – υπερυψωμένα και βαθουλωμένα σημεία του («σαμαράκια») να αποτελούν αιτίες για καθημερινά ατυχήματα, που κατ’ ελάχιστον στοιχίζουν σε υλικές ζημιές των διερχομένων οχημάτων, ενώ συχνοί είναι και οι τραυματισμοί και οι απώλειες ανθρωπίνων ζωών…
Η όλη κατάσταση, μάλιστα, εντείνεται λόγω και της χρήσης του από βαρέα οχήματα που τον χρησιμοποιούν προκειμένου να αποφύγουν τα (τσουχτερά…) διόδια της Εθνικής Οδού, με αποτέλεσμα να έχει φτάσει στο απροχώρητο η ποιότητα του οδοστρώματος, ενώ οι όποιες παρεμβάσεις, κατά καιρούς, φέρνουν μόνον πρόσκαιρα και επιφανειακά αποτελέσματα, μη ικανά να επιλύσουν με ασφάλεια το πρόβλημα.
Επειδή τίθεται ζήτημα ανεπαρκών προδιαγραφών ως προς την καταλληλότητα κυκλοφορίας στο εν λόγω οδικό δίκτυο, με ό, τι αυτό συνεπάγεται από πλευράς ασφάλειας των διερχομένων οδηγών και οχημάτων (χαρακτηριστικό το, από κάθε άποψη, τραγικό μέτρημα των εικονοστασίων, που πριν τρία χρόνια ξεπέρναγαν τα 120 για μια διαδρομή ούτε 50 χιλιομέτρων…).
Επειδή η περιοχή του Δήμου Φαρσάλων, αλλά και το ευρύτερο επαρχιακό δίκτυο που εξυπηρετείται από τον εν λόγω δρόμο, οδηγείται μετά βεβαιότητας σε απομόνωση και υστέρηση σε επιχειρηματική, τουριστική και πρωτογενή (αγροκτηνοτροφική) ανάπτυξη.
Επειδή, παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες, εξακολουθεί να απουσιάζει κάθε σχέδιο για την υλοποίηση δρόμου ταχείας κυκλοφορίας, όπως απαιτεί η κυκλοφοριακή συχνότητα του συγκεκριμένου δρόμου.
Επειδή τα Φάρσαλα αποτελούν «μαγνήτη», λόγω της γεωπολιτικής και γεωγραφικής θέσης τους, προκειμένου να προσελκύσουν επενδύσεις και συνεργασίες με Χώρες τους εξωτερικού, όπως το πρόσφατο παράδειγμα με την Ουκρανία και το τοπικό Δήμο Κίλιας, του οποίου δημοτική αντιπροσωπεία επισκέφθηκε πρόσφατα την περιοχή στο πλαίσιο πολιτιστικών εκδηλώσεων, δηλώνοντας εντυπωσιασμένη και πρόθυμη για περαιτέρω διασύνδεση των πόλεων της Κίλιας και των Φαρσάλων. Μάλιστα, τόνισαν ότι επιθυμούν η συνεργασία των δύο πόλεων να συνεχιστεί και σε οικονομικό, τουριστικό, επιστημονικό, αθλητικό, μαθητικό και πολιτιστικό επίπεδο, με ό, τι αυτό συνεπάγεται από πλευράς οφελών για τους κατοίκους της περιοχής αλλά και για τον Νομό Λάρισας, εν γένει. Αυτό, όμως, που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη, είναι ότι ανάπτυξη και διεύρυνση συνεργασιών και συνεργιών δεν μπορεί να έρθει όταν η περιοχή υστερεί σε ένα τόσο μείζονος σημασίας ζήτημα, όπως η ασφάλεια του οδικού της δικτύου.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1.- Προτίθεστε, προκειμένου για την ασφάλεια των διερχομένων οχημάτων αλλά και για την καθοριστική ανάπτυξη και εξέλιξη της περιοχής, να προβείτε άμεσα σε ενέργειες νέας χάραξης του εν λόγω οδικού δικτύου, ώστε αυτό να κατασκευαστεί με τις σύγχρονες αρμόζουσες προδιαγραφές οδικής ασφάλειας και με παράκαμψη από τις κατοικημένες περιοχές (Νίκαια, Ν. Καρυές, Ζάππειο, Χαρά και Χαλκιάδες)? Αν ναι, έχετε εκπονήσει ή προτίθεστε να εκπονήσετε σχετική μελέτη και από ποιους πόρους θα χρηματοδοτηθεί το σχετικό έργο (ενδεικτικά, ΕΣΠΑ, ΣΔΙΤ, κλπ)?
2.- Σε κάθε περίπτωση, και μέχρι τη χάραξη και ολοκλήρωση της κατασκευής του νέου οδικού άξονα, προτίθεστε άμεσα, και οπωσδήποτε προ της επερχόμενης χειμερινής περιόδου, κατά τη διάρκεια της οποία λόγω δυσμενών καιρικών φαινομένων η κατάσταση του οδικού δικτύου χειροτερεύει, να προβείτε σε επαρκείς εργασίες συντήρησης, όπως την πλήρη ασφαλτόστρωση με ενιαίο ασφαλτόπανο, τη σηματοδότηση, το φωτισμό, την καθαριότητα από βλάστηση και χόρτα εκατέρωθεν των ρευμάτων κυκλοφορίας και την τοποθέτηση μπαρών ασφαλείας σε όλο του το μήκος, ώστε να προληφθούν κατά το μέγιστο δυνατό τα τροχαία ατυχήματα?